niedziela, 29 kwietnia 2012

Pyszna Pizza ♥

Cześć! Co tam u Was? ;) 

Dzisiaj napiszę przepis jak zrobić pyszną pizzę. U nas w domu szczególnie kochamy włoską kuchnię, natknęłam się na ten przepis w pożyczonej książce kulinarnej i od tego czasu robimy z mamą pizzę regularnie. Oto ten świetny przepis :) :

Składniki: 
450g mąki (takiej do robienia chleba *przepraszam, ale nie wiem jak się nazywa XD*)
2 małe saszetki drożdży (czyli 14 g) *można też użyć świeżych drożdży, lecz w Anglii strasznie trudne jest znalezienie świeżych drożdży, więc musiałam użyć suchej alternatywy* 
300 ml wody (ciepłej, lecz nie gorącej)
łyżeczka soli
łyżka oleju 
dodatkowa mąka do posypania stołu

Na pizzę:
świeży sos pomidorowy
mozzarella (zależy ile chcesz sera na pizzy, ja użyłam 3 duże kulki)
inne nadzienia na pizzę np. papryka, kiełbasa, pieczarki, bazylia itp. 
  
Metoda: 
1. Włożyć suche składniki (mąka i drożdże) do dużej miski. Pomieszać. 
  






2. Wlać do zmierzonej wody łyżkę oleju. Wlać trochę wody do mąki. Wymieszać i kontynuować dodawanie, aż woda się skończy. *Nie martw się, cała woda nie jest taka żółta*
     






3. Gdy stworzy się masa, zmiksować rękami ;P








4. Posyp stół (lub powierzchnię, którą używasz) mąką. Ugniatać ciasto, aż stanie przestanie się kleić (dodawaj mąkę do masy).










*strasznie przepraszam, za umiejętności fotografowania mojej mamy XD*

5. Podziel ciasto na trzy części (chyba, że chcesz np. cztery małe, albo jedną wielką, ja nie posiadam wielkiej blachy, więc musiałam zrobić trzy mniejsze). Wywałkować.







6. Położyć wywałkowane ciasto na blachę. Przykryć szmatką (oczywiście czystą xd) i postawić w ciepłym miejscu. 
 *przepraszam za jakość zdjęcia ;(* 





7. W tym czasie przygotuj mozzarellę, sos pomidorowy itd. 

Pokroić mozzarellę w kostkę.














Przygotować sos (jeśli już nie jest gotowy).











Pokroić wybrane warzywa (lub inne nadzienia). Jeśli oczywiście można je pokroić.











8. Gdy już wszystko powyżej zrobiłaś/eś, nałożyć sosu na pizzę. 











Potem, dodać mozzarellę i warzywa itd.

9. Włożyć pizzę do piekarnika (220 stopni Celsjusza) na 20-25 minut. 

 Pizza a (czyli chorizo i papryka)







Pizza b (czyli moja wegetariańska pizza) - papryka.








Pizza c była taka sama jak b :P 

10. Wyjąć pizzę z piekarnika. Jeść :) Smacznego ;>









Polecam! Jutro do szkoły ;( Pogoda do dupy tutaj, nawet nie wspominajcie, że u was jest 30 stopni. No i wczoraj siedziałam na dworze przez 2 godziny i tak zmokłam, że teraz jestem chora. Mam nadzieję (AAAAAApsik xd), że choroba się rozkręci i zostanę w domu (albo szybko wyzdrowieje), bo w szkole zwariuję jeśli będę musiała ze sobą chusteczki nosić. 

Nie rozumiem, spałam dzisiaj 11 godzin, potem półtorej po obiedzie i jeszcze mi się chcę spać :D Dobranoc! 
Julka x 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli chcesz skomentować ten post, zachęcam do przeczytania go. Nie toleruje spamu, ani komentarzy w stylu: Ale jesteś śmieszna hihihiih. (itp.) Nie bawię się w obserwowanie za obserwowanie.

Dziękuję serdecznie za Twój komentarz ♥